معروفترین کمپرسورهای هوای فشرده صنعتی

, , ,
کمپرسور صنعتی-پارسیس هوای باران

معروفترین کمپرسورهای هوای فشرده صنعتی

 

کمپرسور هوای صنعتی به کاربرد آن بستگی دارد. کمپرسورهای هوای صنعتی به صنایع مختلفی خدمت می کنند.
بنابراین کمپرسورهای هوا با درجه صنعتی متفاوت، شکل و اندازه متفاوتی دارند. کمپرسورهای هوای صنعتی به 5 نوع مختلف تقسیم می شوند.

در این راهنمای دقیق خریداران، ما صنایع مختلفی را که از کمپرسورهای هوای صنعتی استفاده می کنند، و انواع مختلف کمپرسورهای هوای صنعتی ، فرآیندهای خنک سازی و موارد دیگر را بیان خواهیم نمود.

 

کمپرسور هوای صنعتی چیست؟

 

 

کمپرسور هوای صنعتی کمپرسوری با بیش از 1000 psi و 200 اسب بخار است. کمپرسورهای هوای صنعتی شامل کمپرسورهای سانتریفیوژ، پمپ های دوار پره ای، کمپرسورهای اسکرو و کمپرسورهای هوای توربو هستند.

اکثر کمپرسورهای هوای صنعتی نیز کمپرسورهای دو مرحله ای هستند. با این حال، از همه کمپرسورهای هوای دو مرحله ای نمی توان در موارد صنعتی استفاده کرد.

 

نکته مهم: هر کمپرسور 80، 60 و 30 گالونی کمپرسور هوای صنعتی نیست.

بهترین کمپرسورهای هوای صنعتی

 

بهترین کمپرسورهای صنعتی

چه مشاغلی از کمپرسورهای هوای صنعتی استفاده می کنند؟

 

بسیاری از صنایع از کمپرسورهای هوا، استفاده می کنند. فقط نگاهی به جدول ابتدای مقاله بیندازید. در این بخش ما به کارخانه های تولید مواد غذایی، بسته بندی، محصولات و تصفیه فاضلاب خواهیم پرداخت.

 

کمپرسورهای صنعتی در صنایع غذایی

کمپرسورهای هوای فشرده در زمینه مواد غذایی هوا را به منظور بریدن، آماده سازی یا ضدعفونی یا بسته بندی فشرده می کنند. می توان از آنها برای انتقال مواد تشکیل دهنده و مواد غذایی در خط تولید نیز استفاده کرد.
به عنوان مثال، محصولات پودر شده با استفاده از هوای فشرده از طریق لوله ها حرکت داده می شوند. پیستون های هوا و سیلندرهای هوای فشرده می توانند محصولات را با سرعت بیشتری انتقال دهند.

این امر به منظور حفظ سرعت خط تولید لازم است. در مرتب سازی خودکار محصولات، از هوای فشرده می توان برای تامین انرژی سیستم پنوماتیک مانند شیرهای کنترل نیز استفاده کرد.

از هوای فشرده می توان برای پوست کندن سبزیجات و میوه ها و آماده سازی آنها برای بسته بندی استفاده کرد. پوست محصول توسط هوای فشرده خارج می شود، این فرآیند تمیز و کارآمد است.
همچنین می توانید از هوای فشرده برای از بین بردن پوست آجیل استفاده کنید. می توانید مواد غذایی را با استفاده از هوای فشرده برش بزنید. این گزینه معمولا تمیزتر از چاقو یا تیغه است.

 

صنعت بسته بندی محصولات

توالی سریع و قالب ریزی و سازه های پلاستیکی که به یک خنک کننده سریع پلیمرهای تشکیل دهنده مجهز است، نیاز دارد. این امر از طریق سیستم های خنک کننده آب کمپرسورهای هوای صنعتی حاصل می شود، که گرما را به صورت آب گرم در دمای بالا استخراج می کنند.

 

 

صنعت تصفیه فاضلاب

کمپرسورهای هوا هنگام کار، عاری از آلودگی هوا هستند. آنها سطح صدا و لرزش را کاهش می دهند و جریان هوا را از طریق یک درایو با سرعت متغیر تنظیم می کنند.

 

مقایسه کمپرسورهای هوای صنعتی

Kaishan KRSP2

 

بهترین کمپرسورهای صنعتی

 

بهترین کمپرسور روتاری دو مرحله ای صنعتی می باشند که با تامین هوای فشرده قابل اطمینان و کم مصرف از عملیات تولید در سراسر جهان پشتیبانی می کند.

مشاغلی که به صورت جدی در زمینه افزایش بهره وری کار می کنند باید این سیستم هوای فشرده را مد نظر قرار دهند. مزیت اصلی این سری مصرف کم انرژی است. این مدل جدید 20 % کارآمدتر از مدلهای قبلی است.

 

افزایش کارایی خنک سازی

این کمپرسور هوای صنعتی با استفاده از فشار استاتیک بالاتر، که باعث مجرای بازیابی حرارت، باعث افزایش کارایی خنک سازی می شود. بعلاوه، جریان هوای پایدار و یکنواختی را در سطح خنک کننده ایجاد می کند.
در آخر، فن خنک کننده VSD با کاهش جریان هوای خنک کننده در زمان بار کاری کم یا در دمای پایین، صرفه جویی در انرژی را ایجاد می کند.

 

تعمیر و نگهداری کمتر

این سیستم بسیار کارآمد همچنین با دور زدن هوای خنک کننده از طریق محفظه اصلی کمپرسور، گرد و غبار را کاهش می دهد. به عبارت دیگر، کاهش گرد و غبار جمع شده به معنای نگهداری کمتر و درنتیجه کاهش هزینه های مالکیت این کمپرسور صنعتی است.

علاوه براین موتورها از استاندارد TEFC به IP 54 از ورود گردو غبار و رطوبت لوله های فولادی که باعث زنگ زدگی و خوردگی می شود، محافظت می کنند. در واقع کل سیستم براساس هدف کاهش تعمیر و نگهداری ساخته شده است.

 

سرعت متغیر

درایو سرعت متغیر مورد استفاده در کمپرسورهای KRSP2 با پشتیبانی جهانی و همچنین سرویس کارآمد و قابل اطمینان پشتیبانی می شود.

 

مزایا:
• کاهش آسیب و OSHA
• فشار ثابت سیستم
• عملیات آرام
• کاهش کربن
• موتور درایو مستقیم
• نرخ جریان بالا از طریق طراحی دو مرحله ای

 

 

بهترین کمپرسورهای صنعتی

Kaishan 2 series 100 – 500 hp

این سری از خانواده کمپرسورهای دو مرحله ای این شرکت هستند، که با کارآیی بالا طراحی شده اند، که شامل ارزیابی هر یک از کامپوننت ها برای کارآیی بلاتر و قابلیت اطمینان و عملکرد بهینه می باشند.

 

3. کمپرسور هوای خنک کننده دو مرحله ای Elgi

کمپرسورهای خنک کننده الگی Elgi مجهز به تحویل هوای آزاد FAD (Free Air Delivery) هستند که طبق استاندارد ISO 1217 : 2009 آزمایش می شوند. فشار ورودی استاندارد آب از 3/14 psi تا 36 psi است و افزایش استاندارد دمای خنک کننده تا 14 درجه فارنهایت می باشد.

 

کمپرسور هوای خنک کننده دو مرحله ای Elgi

این شرکت همچنین واحدهای سفارشی با انواع فشار متفاوت 50 – 130 psi برای ماشین های دومرحله ای، ولتازهای متفاوت و موتورهای با ولتاز متوسط یا بالا را ارائه می دهد. بسته های استاندارد ارائه شده مجهز به VFD داخلی هستند.
تمام موتورهای کمپرسور را می توان برای IEC, NEMA, ABNT و سایر استانداردهای کشورها تهیه کرد، اما وزن و ابعاد ممکن است متفاوت باشد.

 

4. کمپرسور اسکرو دو مرحله ای Sullair

 

بهترین کمپرسورهای صنعتی

 

این شرکت عمدتا کمپرسورهای سانتریفیوژ به شرکت غذایی و آشامیدنی و تولیدی عمومی خدمات ارائه می دهد. هزینه های نگهداری پایین و بهره وری بیشتر انرژی از جمله مزایای این کمپرسورها می باشد که متناسب با کار شما پیشنهاداتی را ارائه می دهد.
طراحی این کمپرسورها به گونه ای است که برای مصرف انرژی کمتر و کارایی مطلوب تر بهینه شده است. در نتیجه، عمر مفید طولانی تر، هزینه های عملیاتی کمتر و از دست دادن ظرفیت کارایی در این کمپرسورها وجود ندارد.

 

5. کمپرسورهای بدون روغن اطلس کوپکو

 

بهترین کمپرسورهای صنعتی

کمپرسورهای بدون روغن اطلس کوپکو عمدتا در تولید برق، گازهای صنعتی و صنایع هیدروکربن مورد استفاده قرار می گیرند. اطلس دارای کمپرسورهایی برای جریان نفت و گاز، LNG، جداسازی هوا، مواد شیمیایی و پتروشیمی، کود، CO2 و صنایع وابسته است.

کمپرسورهای بدون روغن اطلس کوپکو به عنوان مثال در بخش دی اکسید کربن، با فشارهای 200 بار کار می کنند. کمپرسورهای تک شافت در بخش جداسازی هوا به حجم جریان 480.000 متر مکعب در ساعت می رسند و کمپرسورهای سانتریفیوژ می توانند قدرت عملیاتی حداکثر 45.000 HP را بدست آورند.

 

6. پمپ خلا کوئینسی QVMS

یک پمپ خلا اسکرو است که برای کاربردهای بیمارستانی تهیه شده است. این پمپ خلا برای سطح خلا ثابت و ظرفیت بالای کاری ساخته شده است. این نوع پمپ بایستی کاربر پسند، قابل اطمینان و بهداشتی باشد.

بهترین کمپرسورهای صنعتی

 

انواع کمپرسورهای هوای صنعتی سانتریفیوژ

کمپرسورهای سانتریفیوژ بهترین کمپرسورهای یکپارچه یا فناوری تک شافت هستند، جریان تولیدی آنها 560.000 متر مکعب در ساعت و فشارها تا 205 بار است.

این کمپرسورها همچنین به عنوان کمپرسورهای دینامیکی شناخته می شوند. کمپرسورهای سانتریفیوژ برای تولید حجم زیادی از هوای فشرده در یک فرآیند بسیار کارآمد طراحی شده اند.
همه تولید کنندگان صنعتی از مزایای فن آوری گریز از مرکز آگاه هستند، اما کسانی که به بیش از 200 تا 250 اسب بخار قدرت نیاز دارند، بیشترین مصرف کنندگان این نوع کمپرسورها هستند.

 

کمپرسورهای اسکرو بزرگ

کمپرسورهای اسکرو با نام مکانیسم جابجایی مثبت نیز خوانده می شوند. این ها کمپرسورهای گازی هستند که از مکانیزمی از نوع دوار استفاده می کنند.
جریان یا تپش جریان بسیار کم است، زیرا روند فشرده سازی گاز یک کمپرسور اسکرو یک حرکت جارو مانند پیوسته است. دو نوع اصلی کمپرسور اسکرو روغن یا تزریق روغن و گاز هستند.

با استفاده از نوع اول، روغن به داخل حفره های فشرده سازی تزریق می شود تا آب بندی را تسهیل کند و شارژ گاز را با یک مخزن خنک کننده تامین می کند. روغن مجدد خنک و بازیافت و فیلتر می شود.

 

کمپرسور هوای پیمایشی

تولید کنندگان کمپرسور هوای صنعتی

هنگام انتخاب کمپرسور هوای صنعتی، شهرت و سابقه تولید کننده بسیار مهم است. در تاسیسات هوای فشرده بزرگ، ممکن است به کمک پرسنل مهندسی واجد شرایط نیاز داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که این سیستم شرایط کسب و کار شما را برآورده کند.

شرکت هایی که برای نصب و راه اندازی پشتیبانی فنی ارائه می دهند و می تواند در طراحی و نصب سیستم هوای فشرده شما کمک کنند، برای عملکرد طولانی مدت یک شرکت تولید کمپرسور بسیار ضروری است.

 

1. اطلس کوپکو
اطلس کوپکو تولید کننده تجهیزات صنعتی در سراسر جهان است. بخش کمپرسور هوای آنها کاملا شناخته شده است و از شهرت جهانی در سراسر جهان برخوردار است.
خط تولید کمپرسورهای هوا با درجه صنعتی اطلس کوپکو شامل:
• کمپرسورهای پیستونی
• کمپرسورهای اسکرو
• کمپرسورهای گریبوکسی
• کمپرسورهای سانتریفیوژ
• دمنده ها
می باشند. اطلس کوپکو یک رهبر جهانی در بازار کمپرسورهای هوای صنعتی است. این شرکت ساخت کمپرسور را از سال 1899 آغاز کرد.

این شرکت در سال 1987 ابزارهای پنوماتیک شیکاگو را خریداری کرد که به آن کمک کرد تا در بازار ابزارهای پنوماتیک نیز به یک رهبر بازار تبدیل شود. با این حال، کمپرسورهای هوای صنعتی تمرکز اصلی این تولید کننده است.

اطلس کوپکو کمپرسورهای صنعتی و همچنین مجموعه کاملی از لوازم جانبی، از جمله خشک کن ها ، فیلترها و دستگاه های کنترلی را نصب می کند که هر دو نوع کمپرسور رفت و برگشتی و اسکرو را شامل می شود.

علاوه براین، اطلس کوپکو پشتیبانی گسترده ای را قبل از فروش و انتخاب محصول شامل راه حل های مهندسی یا سفارشی سازی و نصب سیستم ارائه می دهد.
ماموریت اطلس کوپکو ارائه مطمئن ترین تاسیسات کمپرسور هوا با کمترین هزینه مالکیت در پایگاه های از پیش ساخته شده و متناسب با محل نصب است.

2. FS Curits
یکی دیگر از شرکت های آمریکایی با سابقه طولانی تجارت در ایالات متحده است. آنها از سال 1854 تجهیزات مربوط به این زمینه را تولید می کردند.
اف اس کیوریتس کمپرسورهای هوای سنگین درجه یک صنعتی را با فلسفه : ساخته شده امروز، متعهد به فردا، را تولید می کنند.
ماموریت ارائه طرح های کم مصرف با بالاترین سطح اطمینان در فاز عملیاتی است. کمپرسورهی سنگین آنها با عمر قابل اعتماد و طولانی شناخته شده اند و شبکه فروشندگان این شرکت دسترسی سریع به پشتیبانی پس از فروش را ایجاد کرده است.
اف اس کیوریتس به شهرت خود به عنوان سازنده برخی از کارآمدترین کمپرسورهای هوا در بازار افتخار می کند. این شرکت عضوی از موسسه تائید هوای فشرده و گاز است و تمام کمپرسورهای این شرکت این آزمایشات را سپری می کنند.

گزارش کامل مربوط به محصولات این شرکت را می توانید در وب سایت این شرکت مشاهده نمایید. محصولات این شرکت در بازار جهانی به مقاوم ترین کمپرسورها معروف هستند.

3. کمپرسورهای کایزر
Kaeser یک شرکت مستقر در آلمان و دارای دفاتری در سراسر ایالات متحده است. خدمات قبل و بعداز فروش یکی از مشخصات برجسته شرکت کایزر می باشد.
کیفیت کمپرسورهای سنگین کایزر مشهور و بی چون و چراست. فلسفه خدمات آنها در صنعت بالاترین رتبه را دارد. کایزر به مشتریان خود به عنوان فروش مادام العمر نگاه می کند.

طراحی و پشتیبانی توسط کایزر در ساخت ماشین آلاتی با آینده ای کارآمد، موثر و بدون دردسر متمرکز است. بهره وری از انرژی یکی از مهمترین اولویت های کایزر است و سیستم های آنها طوری طراحی شده ند که از کم مصرف ترین کمپرسورهای بادی صنعتی در بازار هستند.

علاوه بر طراحی و مهندسی، کایزر برخی از بهترین خدمات پیش فروش موجود را ارائه می دهد. کارکنان بسیار آموزش دیده، مهندسان با سابقه، آماده ارائه مشاوره در مورد انتخاب و نصب سیستم های کمپرسور مورد نظر کسب و کار شما می باشند.

آنچه کایزر فراهم می کند
تاسیسات کم مصرف که هزینه ها را به حداقل و بهره وری را به حداکثر می رساند، عملیات مقرون به صرفه تر با خرابی کمتر و نگهداری آسانتر از ویژگی های این محصولات است.
بالاترین کیفیت طراحی و ساخت در صنعت
کایزر سخت کار می کند تا اطمینان حاصل شود که تجهیزات آنها همیشه با استفاده از مدیریت یک شبکه خدمات جهانی و پشتیبانی پیشرفته تدارکات از مشتریان و فروشندگان خود، همیشه در حال کار هستند.

کوئینسی و شولز را می توان به این لیست تولید کننده کمپرسور هوای صنعتی اضافه کرد. با این حال ما معتقدیم که آنها بیشتر مناسب برنامه های کاربردی صنعتی هستند و نه کاربردهای صنعتی.

فرآیند خنک سازی کمپرسورهای صنعتی

چندین نوع خنک کننده کمپرسور وجود دارد، از جمله خنک کننده هوا، کمپرسورهای دارای خشک کن یخچال دار یکپارچه و خنک کننده آب.

فرآیند خنک کننده هوا
کمپرسور هوا تهویه اجباری دارد که تقریبا کل انرژی موتور را در خود دراد. اکثر کمپرسوهای مدرن مجهز به خنک کننده هوا هستند.

خنک کننده آب
این نیز یک روش خنک کننده کارآمد است. نصب کمپرسور با خنک کننده آب ایده خوبی است زیر فشار بسیار کمی روی سیستم تهویه اتاق کمپرسور وارد می شود.
آب خنک کننده حاوی حدود 90% از انرژی موتور است. سه نوع سیستم خنک کننده آب کمپرسور وجود دارد.
سیستم های بسته با آب درگردش (شامل رادیاتور خارجی یا مبدل حرارتی)، سیستم های باز با برج خنک کننده (آب در گردش) و سیستم های باز متصل به منبع آب خارجی (بدون آب درگردش) هستند.

 

کمپرسور هوای صنعتی با خشک کن یخچال دار

خشک کن های هوای فشرده یخچالی قادر به از بین بردن روغن و آب بیشتر از فیلترها هستند. دلیل این امر این است که پس از خنک شدن هوا و از بین رفتن رطوبت، از هوای سرد برای خنک سازی هوای گرم ورودی استفاده می شود.

چک لیست نگهداری کمپرسور هوای صنعتی
شما باید برای نگهداری و بررسی و تمیز یا روغن کاری اجزا زیر را بررسی کنید:

 

فیلتر هوا

 

یک فیلتر هوای کثیف حاوی ذرات و ناخالصی هایی است که ممکن است هوای فشرده را خراب کند.
این آلودگی منجر به زوال تجهیزات کاربردی در نقطه پایانی استفاده می شود. باید فیلتر هوا را به طور مرتب تمیز کنید. بسته به محیط برنامه منظم جهت تمیز کردن فیلتر قرار دهید.

فیلتر روغن: کمپرسورهای روغن کاری شده و روغن کاری نشده به طور یکسان نیاز به تغییر فیلتر روغن دارند. این موارد باید در فواصل زمانی توصیه شده که به طور متوسط 6000 ساعت است کاملا جایگزین شوند. اگر فیلتر شما قبل از سپری شدن زمان یاد شده مملو از آلودگی های روغنی باشد، زودتر نیاز به تعویض خواهد داشت.

 

دریچه های مصرف

کمپرسورهای هوا، هوای محیط را به چیزی تبدیل می کنند که می تواند جایگزین نیروی الکتریکی شود. این هوا نیروی ماشین آلات سنگین را به طور موثر تامین می کند. در نتیجه، کمپرسور خودش فقط می تواند کارهای زیادی انجام دهد تا هوای معمولی را به چیزی قدرتمند تبدیل کند.

برای اینکه هوای ورودی تا حد ممکن تمیز بماند، منافذ را مرتبا بررسی کنید. این امر همچنین از مکش آلودگی به سیستم جلوگیری می کند. بهتر است هفتگی آنها را بازرسی کنید و درصورت لزوم آنها را تمیز کنید.

 

روان کننده

روانکار یکی از مهمترین قسمتها در مورد عملکرد کمپرسور هوا است. روانکارها در عملکرد روان قطعات و اتصالات فلزی داخلی بسیار موثر هستند.
حرکت به صورت پیش فرض عملی خوردنده است. بدون روغن کاری، اتصالات و قطعات به دلیل کشش بین سطوح فلزی لمس کننده، زنگ می خورند. اما استفاده از روان کننده ها باعث از بین رفتن این خوردگی می شود.

 

کمربندها

با گذر زمان، لاستیک موجود در کمربند مستهلک شده و در مکان های خاصی ترک می خورد. بنابراین مهم است که هنگام کار یا از بین رفتن کمربندها، کمربندها تعویض گردند.
هرکمربند راهفته ای یک بار بررسی کنید تا از ساییدگی آن مطمئن شوید. پس از سایش درصورت لزوم تنش ها را تنظیم کنید یا تسمه را تعویض کنید.

 

بلبرینگ موتور

برای محافظت از سلامت و عملکرد موتور کمپرسور هوا، هر 4000 ساعت یاتاقان ها را روغن کاری کنید. بین هریک روغن کاری ها، بلبرینگ ها را در فواصل سه ماهه بررسی کنید تا مطمئن شوید به اندازه کافی روغن کاری شده اند.

موارد دیگر بررسی عبارتنداز آمپر، عملکرد خشک کن هوا، سطح روغن، لرزش و دما

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *